Ervaring met Dermapen behandeling tegen acnelittekens

Standaard

Onlangs onderging ik een littekenbehandeling met een Dermapen. De Dermapen littekenbehandeling is een effectieve behandeling tegen wat diepgaandere acnelittekens.

De Dermapen heeft hele fijne naaldjes die vibrerend kleine kanaaltjes in de huid maken. Die kanaaltjes zijn nauwelijks zichtbaar maar zorgen er wel voor dat de huid geactiveerd wordt: het natuurlijke herstelproces komt op gang. De huid krijgt echt een boost: oude huidschilfers maken plaats voor nieuwe en het bindweefsel diep in de huid gaat aan het werk waardoor je huid voelbaar zachter wordt. De hoornlaag van de huid wordt dunner waardoor mee-eters minder kans krijgen zich te laten zien.

De behandeling
Van te voren vroeg ik bij de huisarts een verdovingscreme aan voor mijn huid: de Emla creme. De Emla creme smeerde ik een uur voor de behandeling op zodat de behandeling zelf minder pijnlijk zou zijn. De behandeling duurde een half uur en is me alles meegevallen. Het is af en toe even op je kiezen bijten, maar dat is goed te doen. Mijn huid na de behandeling was heel rood en opgezwollen. Ik schrok, maar wist van te voren dat dit zou gebeuren.

24 uur na de behandeling was mijn huid nog steeds opgezwollen en rood. Na wat make-up was mijn gezicht prima toonbaar. Van dichtbij zag je dat mijn huid wat gezwollen was. Na twee dagen was mijn huid niet meer gezwollen en na drie dagen was er nauwelijks meer iets te zien van de Dermapen behandeling.

Nu is mijn huid rustiger, heb ik veel minder nieuwe mee-eters en mijn huid is egaler. Over 1,5 maand wil ik zeker weer een behandeling doen! De behandeling kostte 80 euro en duurde 30 minuten.

Tip: deze behandelingen worden vergoed!
Jij ook? Tip: kies een zorgverzekering die deze behandelingen vergoed. Ik zit bij Zekur en Zekur vergoedt de acne- en littekenbehandelingen tot 500 euro. Zekur kost voor komend jaar (2014) 105 euro per maand. Zeker een aanrader! Klik hier om je aan te melden bij Zekur. Door je via deze link aan te melden stort Zekur (onderdeel van Univé) 12,50 euro op je rekening!

IMG_1349

IMG_1350

6 gedachtes over “Ervaring met Dermapen behandeling tegen acnelittekens

  1. Aah dit is zoiets als de dermaroller. Die heb ik ook gehad en werkt opzich goed. Hoe gaat het nu met je huid en heb je al een nieuwe behandeling gehad? Ik begin binnenkort met de Roaccutane kuur, dus heb ook even je oude roaccutane stukjes gelezen.

    Groetjes Joost

Plaats een reactie